Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Berghs ska göra svensk fotboll het

Publicerad: 29 oktober 2010, 13:15

En gång om året samlas reklamskolan Berghs elever och gör en riktigt brief för en riktig kund. I år är den Aftonbladet, och Svenska fotbollsförbundet. Uppdraget: öka vetskapen om fotbollen i Sverige


Ämnen i artikeln:

Svenska fotbollförbundetBerghsAftonbladet

Foto: Rickard Kilström.

Brand X är Berghs studentprojekt som involverar heltidsstudenter från skolans alla utbildningar.
I år kom briefen från Aftonbladet och Svenska Fotbollsförbundet.

Uppdraget: sätta svensk fotboll på agendan igen och få upp intresset för svensk klubbfotboll.

– Intresset för svensk klubbfotboll har gått ned den senaste tiden, och uppdraget är att ta fram en lösning som kan vända trenden, säger  Charlotta Rydholm ämnesansvarig på Berghs.

– Det är ett väldigt spännande och roligt uppdrag och det ska bli kul att se vad studenterna arbetar fram för lösningar.

Pontus Ogebjer, marknadschef Aftonbladet:
– Det här är en del av stiftelsen Älska Fotboll, där vi kände att vi vill öka intresset för fotbollen igen, och väcka passionen, och det här var ett bra sätt att aktivera Älska Fotboll igen också som legat lite vilande en stund.

Igår eftermiddag delades briefen ut och om två veckor ska resultatet visas upp.
Budgeten ligger på 700 000 kronor.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News