Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Berghs ska lära chefer att förstå den digitala världen

Publicerad: 22 augusti 2013, 08:04

Foto: Håkan Elofsson.

Berghs drar igång nya kurser för chefer – ”Att mäta kommunikation”, ”Det nya kommunikationslandskapet” och ”Kommunikativt ledarskap”. Linn Tornérhielm, med många års erfarenhet inom det digitala området, blir ytterst ansvarig.


Ämnen i artikeln:

BerghsGreat Works

Berghs menar att de kommunikationsmöjligheter som internet medför inte  bara ger större tillgänglighet, utan också dramatiskt ökad konkurrens.

Parallellt  har de köpta budskapen blivit allt mindre effektiva.

Berghs anser att  det leder till att: ”en marknadschef, kommunikationschef, byråledare  eller creative director oavsett tidigare utbildning, behöver utrustas  med nya kunskaper för att lyckas.”

Linn Tornérhielm gick in som chef  för kurs- och konceptuveckling på Berghs vid slutet av förra året.

Hon  får nu uppdraget att anpassa hela kursutbudet utefter den digitala  världen.

Linn Tornérhielm har arbetat med datorspel och digitala produktioner på förlag och  byråer sedan mitten på 1990-talet, varav de sista fem åren på Great  Works.
– Det är viktigare än någonsin att förstå nya digitala  plattformar och samspelet med övriga kanaler, kunna mäta effekt av sina  insatser samt utveckla organisationens kommunikativa ledarskap”, säger  hon i en kommentar.

Berghs  Executive finns med i skolans utbud sedan femton år bakåt och erbjuder  också grunderna i kurserna ”Planning” och ”Skriva för att övertyga”.

Den röda tråden är att Berghs riktar sig till personer som har kommit en bra bit i sin karriär eller rör sig mot ledande befattningar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

BerghsGreat Works

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.