Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Berghs skapar datingtjänst för arbetslösa

Publicerad: 20 maj 2014, 09:36

Agnes Hebert en av de Berghs-studenter som är involverade i projektet Gävle Tryout.

Foto: Berghs. Montage.

Berghs-elever har utvecklat en digital tjänst för att hantera ungdomsarbetslösheten i Gävleborg. Reklambyråerna blir dock först ut att prova tjänsten under Berghs Grad Show.


Ämnen i artikeln:

Berghs

Rent praktiskt kopplar tjänsten ihop arbetslösa ungdomar med företag som vid vissa perioder kan vara överbelastade med jobb.

Arbetsgivare  i kommunikationsbranschen blir först ut att prova en enklare version av  tjänsten under Berghs Grad Show 2014 den 23-25 maj.

- Det är en  perfekt period eftersom byråerna är överbelastade med jobb, samtidigt  som hundratals Berghsstudenter söker arbete efter examen. Varför inte  låta dem dra nytta av varandra ett par timmar?, säger Marcus Sjöberg, copystudent på Berghs i en kommentar.

Årets tema för Berghs Grad Show  är ”Make it Matter” och tanken är att belysa hur man kan använda  kommunikation på ett värdefullt sätt.

- Genom att applicera idén på  branschen så skapar vi ett naturligt möte mellan studenter och byråer.  Och vem vet, kanske slutar det i en lyckad anställning, säger Jennie-Lie  Östborg, projektledarstudent i en kommentar.

Tjänsten presenteras i sin helhet på Berghs slututställning.

Projektet går under namnet Gävle Tryouts.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Berghs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.