Reklam
Berghs skapar datingtjänst för arbetslösa
Publicerad: 20 maj 2014, 09:36
Agnes Hebert en av de Berghs-studenter som är involverade i projektet Gävle Tryout.
Foto: Berghs. Montage.
Berghs-elever har utvecklat en digital tjänst för att hantera ungdomsarbetslösheten i Gävleborg. Reklambyråerna blir dock först ut att prova tjänsten under Berghs Grad Show.
Ämnen i artikeln:
Berghs School of CommunicationKB
Karl-Johan Byttner
Rent praktiskt kopplar tjänsten ihop arbetslösa ungdomar med företag som vid vissa perioder kan vara överbelastade med jobb.
Arbetsgivare i kommunikationsbranschen blir först ut att prova en enklare version av tjänsten under Berghs Grad Show 2014 den 23-25 maj.
- Det är en perfekt period eftersom byråerna är överbelastade med jobb, samtidigt som hundratals Berghsstudenter söker arbete efter examen. Varför inte låta dem dra nytta av varandra ett par timmar?, säger Marcus Sjöberg, copystudent på Berghs i en kommentar.
Årets tema för Berghs Grad Show är ”Make it Matter” och tanken är att belysa hur man kan använda kommunikation på ett värdefullt sätt.
- Genom att applicera idén på branschen så skapar vi ett naturligt möte mellan studenter och byråer. Och vem vet, kanske slutar det i en lyckad anställning, säger Jennie-Lie Östborg, projektledarstudent i en kommentar.
Tjänsten presenteras i sin helhet på Berghs slututställning.
Projektet går under namnet Gävle Tryouts.