Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 15 januari 2014, 15:54
Sofia Lundberg.
Utbildningsbolaget Berghs School of Communication drar igång en content marketing-utbildning under våren. Spoons planner och konceptuvecklare, Sofia Lundberg, blir kursansvarig.
Berghs-kursen riktar sig i första hand till marknadsförare, kommunikatörer, copywriters och art directors som vill handskas med journalistiska och dokumentära verktyg i samtliga medier.
Kursansvariga Sofia Lundberg menar att dagens konsumenter har ett behov av relevant information och trovärdiga referenser.
– Att erbjuda innehåll som produceras med journalistiska verktyg svarar därför väldigt väl mot målgruppens behov. Många marknadsförare har insett detta, säger Sofia Lundberg i en kommentar.
Hon berättar också att kursen ska fokusera på hur man bygger en story av ett varumärke, vilket i sin tur skapar lojala relationer med målgruppen.
Utbildningen inleds den 22 april och sista ansökningsdag är den 4 april.
Karl-Johan Byttner