Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Berghs studenter jublar

Publicerad: 5 mars 2010, 12:40

Årligen delar The One Club ut stipendier till studenter som har utmärkt sig särskilt inom kreativ reklam. I år kammade två Berghs-elever hem den prestigefulla utmärkelsen, de gjorde det dessutom som enda elever i hela Europa.


Ämnen i artikeln:

BerghsBerghs School of Communication

Nyheten meddelades av Sofia Strömberg, rektor på skolan, på Berghs Bar under torsdagskvällen.

Elisabet Fischer och Fredrik Mattsson, andraårselever på Berghs
reklamutbildning med inriktning copywriting, blev de lyckliga studenterna som utsågs av skolans ämnesansvariga och får av den amerikanska reklamorganisationen
1000 dollar vardera i form av stipendier.

Pengarna ska enligt The One Clubs önskan användas av stipendiaterna på
ett sätt som gynnar deras liv som kreatörer.
– Jag funderar på att öronmärka dem till om jag skulle få möjlighet
att åka på en anställningsintervju på någon utländsk byrå, som en
slags utlandsfond. Eller så köper jag ett par nya svindyra skor för
pengarna, säger Fredrik Mattsson.

Elisabet däremot vet vart pengarna ska gå.
– Jag ska köpa fler Google AdWords till min och Linn Styrwoldts blogg
Berghs School of Spexxx!

Studenterna på Berghs har nyligen skickat in sina tävlingsbidrag till
den prestigefulla tävlingen The One Show som The One Club årligen
arrangerar och som Berghsstudenter skövlade stora framgångar i förra
året.

I maj presenteras vinnarna i tävlingen.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.