Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Berghs-studenterna vill ta vara på dina reaktioner

Publicerad: 15 April 2016, 10:06

Berghs slututsällning går i år under temat "Act/React". Tanken är att besökarnas känslor sätter tonen för hela eventet.


Ämnen i artikeln:

StudenterBerghsBerghs School of Communication

Det är studentbyrån på Berghs som har skapat konceptet tillsammans med Grandins Flying Circus. Med Act/React skapar de en slags "kommunikationsreaktor" där besökarnas reaktioner kommer att forma och utveckla hela utställningen. På plats kommer man att kunna uttrycka sina "yes", sina "no's" och sina "wtf's" och bli en aktiv del av eventet.
– Kommunikation utan reaktioner existerar inte. Alla reaktioner är värdefulla, de positiva, de negativa och de undrande. Den som kan ta tillvara på reaktioner kan också utveckla sin kommunikation. Det kräver mod, och det vill vi illustera med vårt koncept, kommenterar Malin Nyström, ad på Studentbyrån.

Grandins Flying Circus, som bland annat driver klubben Trädgården i Stockholm, har fungerat som bollplank.
– Jag är spänd, stolt och engagerat tokig i vad denna upplevelse kommer leda till. Det proaktiva handlandet av att alltid påvisa innebörden av varför och hur vi kommunicerar har varit essensen i vår vägledning, säger grundaren Jakob Grandin i ett pressmeddelande.

Här nedan kan du se en film om projektet.

Arbetsgrupp:
Marcus Berggren (produktionsledare), Magnus Edblom (grafisk designer), Line Fjærvoll (produktionsledare), Johanna Lavold (grafisk designer), Björn Lundvall (PR), Markus Manitski (digital kreatör), Katarina Markovic (PR), Linnea Nordström (strategisk kommunikation), Malin Nyström (AD), Katharina Sand (strategisk kommunikation), Rasmus Tsardakas Renhuldt (copy), David Peiris (digital kreatör).

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.