Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 3 maj 2011, 08:36
Berghs School of Communication vill lyfta fram mod i kommunikationssammanhang. Reklamskolans slututställning bygger i år kring temat ”Rädslan för att misslyckas”.
Ämnen i artikeln:
Berghs School of CommunicationStephanie Moradi
Slututställningen för avgångseleverna på Berghs School of Communication får i år temat ”Rädslan att misslyckas”. Tanken bakom konceptet är att rädslan för att misslyckas hämmar all form av kreativitet och innovation. Konceptet har tagits fram ur temat mod inom kommunikationsbranschen.
Stephanie Moradi studerar till copywriter på Berghs och är en av 14 elever som deltar i slututställningen.
– Hur man än vrider och vänder på ordet mod kommer man förr eller senare alltid fram till en och samma slutsats. Mod är starkt förknippat med rädsla. Rädslan inför att misslyckas är människans absolut största kreativitetshämmare. Därför vill vi i år prata om misslyckandet men framförallt rädslan inför det, för att framhäva modet i kommunikation, säger hon i ett pressmeddelande.
151 avgångsstudenter arbetar just nu på Berghs med sina examensprojekt inom kommunikation och design.
Slututställning kommer att vara öppen för allmänheten 27-29 maj.
Christian Ström
Ämnen i artikeln:
Berghs School of Communication