Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Berghselever styr sexbutikens varumärke i sociala medier

Publicerad: 27 november 2013, 09:32

En av produkterna från Oliver & Eva

Med start i dag får Berghs blivande produktionsledare kontrollen över sexbutiken Oliver & Evas varumärke. Projektet är en del av kursen "Idé och konceptutveckling" där de styr över företagets sociala marknadsföring – helt utan moderering.


Ämnen i artikeln:

BerghsBerghs School of Communication

Stundenterna fick inloggningsuppgifterna i ett guldkuvert, under högtidliga former. Från och med i dag styr de över företagets sociala medier.

– Det är klart att det är läskigt att släppa kontrollen över sin kommunikation, men vi har fullt förtroende för studenterna. Vi är övertygade om att de kommer kommunicera våra värderingar på bästa sätt, säger Oliver & Evas vd Tobias Lundqvist i ett pressmeddelande.

För första gången i skolans historia har ett företag gett studenterna full access till samtliga sociala kanaler. Hos Oliver & Eva är de dock inte oroliga för resultatet.

– Jag föreläser själv på Berghs och då uppmanar jag studenterna att vara modiga i sin kommunikation. Nu måste vi självklart föregå med ett gott exempel, säger Tobias Lundqvist.

Kursen löper fram till den 27:e januari nästa år, men eftersom alla aktiviteter sker i realtid kommer studenterna själva att få utvärdera sina marknadsföringsaktiviteter under tiden.

– Till den här kursen vill vi ha ett företag som vågar släppa kontrollen. Tanken är att studenterna ska få en smak på arbetslivet. Hos Oliver & Eva hittade vi ett företag som var modiga nog att lämna över det kreativa ansvaret till oss, säger kursansvarige Christopher Waldekrantz.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.