Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Berghsstudenterna kan ta storslam i veckan

Publicerad: 5 maj 2008, 11:34

Tomas Jonsson och Carl Fredrik Jannerfeldt – det är två av Sveriges hetaste reklamnamn just nu, trots att de ännu inte lämnat Berghs. I veckan kan studentduon kamma hem flera priser i årets upplaga av The One Show. Veckan därpå väntar Clio Awards på kreatörerna.


Carl Fredrik Jannerfeldt och Tomas Jonsson.

I veckan går The One Show av stapeln. Svenska byråer har vinnarläge med 28 nominerade bidrag. Men utöver dem har ett kreatörspar från Berghs, Tomas Jonsson och Carl Fredrik Jannerfeldt, chans att göra sig ett namn i veckan.

I pappersutgåvan av Resumé har vi tidigare skrivit om att de som enda utomamerikanskt team valts ut att tävla i Client Pitch, en pitchtävling som genomförs på torsdag.

Men de har också blivit finalister i College Competition, vilket innebär att de kan få plocka hem en guldpenna på torsdag kväll. Man har nominerats för ”We don’t like banners”, ett plug in-program som blockerar banners och i stället fyller bannerutrymmet på webbsidor med personligt innehåll. Kampanjen är gjord för chipstillverkaren Doritos och har även nominerats i film-kategorin (i den kategorin är Carl Fredrik Jannerfeldt nominerad tillsammans med David Falk och Gustav Johansson).

Är det rätt strategi för att göra sig ett namn – att bygga ett verktyg som blockerar reklam?
– Haha, jag tror att man ska se till att folk har roligt och ser det de tycker om, säger Carl Fredrik Jannerfeldt till Resume.se.

Oavsett hur det går i One Show får duon en ny chans i Clio Award nästa vecka. Då kan de vinna för en kampanj de gjort åt ficklampstillverkaren Maglite. Kampanjen är nominerad i interaktivt och integrerat.

– Vår kampanj går ut på att Maglite levererar verktyg som människor kan använda för att hitta saker. Då ger vi dem en funktion där de kan hitta sin kreativitet genom att rita med ljus, förklarar Carl Fredrik Jannerfeldt.

Resume.se kommer att bevaka årets The One Show på plats i veckan.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.