Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 20 februari 2019, 08:59
Demokraten Bernie Sanders har hyllats för sin kommunikativa förmåga och känsla för samtiden. I lanseringsfilmen för hans presidentvalskampanj ligger fokuset precis som förra gången på jämlikhet, miljön och en utbyggd välfärd.
I måndags deklarerade Vermont-senatorn Bernie Sanders att han återigen skulle ställa upp i det amerikanska presidentvalet. I det förra tvalet hyllades den vänsterlutande senatorn på flera håll för sitt sätt att kommunicera med väljarna och förstå såväl samtid som sin progressiva väljarbas internetkultur. Inte olikt sin motståndare Donald Trump.
I reklamfilmen, "Vision", som lanserar Sanders kanditatur ligger precis som i förra valet fokuset på den ekonomiska jämlikheten, hans track-record gällande medborgarrättigheter, miljöfrågor och en utbyggd välfärd. Filmen, som följer ett relativt traditionellt mönster, ljudsätts med soundbites från tidigare tal och nyhetsinslag med slagord som "Nobody in America who works 40 hours a week should be living in poverty" och "Jobs and education, not jails and incarceration".