Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Berntzon startar ny byrå

Publicerad: 16 maj 2014, 09:02

My Söderholm kommer att driva Social Minds. Här med Joachim Berntzon.

Byrågruppen Berntzon Bylund Saliba, BBS, där Mindmakers PR och BerntzonBylund ingår, startar en sociala medier-byrå – Social Minds. Byrån kommer att drivas av My Söderholm som tidigare arbetat med sociala medier på byrån One37.


Ämnen i artikeln:

Joachim BerntzonMy SöderholmSocial Minds

– Vi arbetar förstås redan mycket med sociala medier i både Mindmakers PR och BerntzonBylund, säger Joachim Berntzon som äger BBS-gruppen tillsammans med Christina Saliba och Hans Bylund, i en kommentar.

Berntzon fortsätter:

– Genom Social Minds får vi en byrå som är helt fokuserad på området och som kommer att jobba med uppdrag som är renodlat sociala.

Han menar att ”social first" är ett bra förhållningssätt.

– Det är samma sak som att säga kunden först. Ett slitet uttryck som får en ny och stark betydelse genom utvecklingen av sociala medier. Där är man helt enkelt tvungen att ta in kundens perspektiv, annars lyckas man inte, säger Joachim Berntzon.

Den nya byrån kommer att drivas av My Söderholm, som tidigare arbetat med aktiviteter i sociala medier på byrån One37.

– Det jag gillar allra mest är att Social Minds hamnar i ett sammanhang där det finns mycket smarta människor och dessutom en stark produktionsapparat. Sociala medier handlar ju väldigt mycket om innehåll och det är viktigt att man kan producera själv på ett snabbt och effektivt sätt, säger hon.

Byrån, som har Filmnet som kund från start, består initialt av två personer. Ambitionen är att växa i takt med uppdragen.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News