Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

BerntzonBylund vinner globalt uppdrag för Cale

Publicerad: 4 december 2013, 09:16

Martin Stadhammar från bryån och Eva Antonelius hos Cale

BerntzonBylund har vunnit uppdraget att styra det svenska parkeringsföretaget Cale på den digitala resan. Uppdraget är globalt.


Ämnen i artikeln:

BerntzonBylund

Cale är ett av ledande företag inom parkerings- och biljettautomater. Bolaget startades i Sverige för 58 år sedan. I dag finns deras produkter i fler än 40 länder.  Den digitala utvecklingen inom områdetet går fort, och Cale tar nu sats för fortsatt tillväxt med hjälp av BertnzonBylund.

– Cale är en stor aktör globalt, och vi är glada över att ha fått förtroendet att vara deras partner för att ta stegen vidare i den digitala utvecklingen, säger Martin Stadhammar creative director på BerntzonBylund i ett pressmeddelande.

Uppdraget gäller appar, webb, mobilt, betalningslösningar och även kommunikation i flera kanaler.  Cale har egenutvecklade, högteknologiska lösningar för obevakad parkering och andra typer av avgiftshantering.

Kunderna får ett helhetserbjudande för hantering av biljetter, ekonomi, underhåll, drift och administration. Cale arbetar mot en mängd företag och kommunala aktörer runt om i världen, som i sin tur har en relation med konsumenterna som i slutändan använder parkeringsautomaterna.

– Vår bransch påverkas snabbt av digitaliseringen. Vi ser många fördelar för våra kunder kring de nya tjänster vi kan erbjuda. För oss som är ett globalt företag, är det viktigt att ligga långt fram, att agera snabbt och att hitta plattformar som fungerar på många marknader, kommenterar Eva Antonelius marketing manager på Cale.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

BerntzonBylund

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.