Reklam
BerntzonBylund vinner Norden-uppdrag för OBH
Publicerad: 12 mars 2013, 10:20
Martin Stadhammar, copywriter BerntzonBylund, Sara Frelin Ekvall Consumer Marketing Manager OBH Nordica och Hans Bylund, cd på BerntzonBylund
Foto: Pressbild.
OBH Nordica står inför flera nordiska produktlanseringar under våren. Bolaget har inlett ett nordiskt samarbete med Berntzon Bylund, vilka i sin tur också har plockat in systerbyrån Mindmakers PR. OBH Nordica arbetar med BerntzonBylund inom det digitala sedan tidigare.
KB
Karl-Johan Byttner
– Webben blir allt mer central för oss och eftersom jag har jobbat länge med BerntzonBylund på det digitala har vi nu valt att växla upp uppdraget för dom till ett helhetsansvar, säger Sarah Frelin Ekvall, Consumer Marketing Manager på OBH Nordica i en kommentar.
OBH Nordica räknar med att lansera en rad skönhet- och hushållsprodukter under våren och hösten.
BertzonBylund får ett Norden-uppdrag. Byrån har i sin tur plockat in sin systerbyrå Mindmakers PR, som drivs av Christina Saliba:
– Vi har ju en bred kreationsförmåga i alla kanaler och har dessutom byggt upp stark kapacitet inom både tv och webb. Att vi dessutom jobbar väldigt nära vår systerbyrå Mindmakers PR gör att vi enkelt kan hitta kreativa lösningar som spänner hela vägen från traditionella reklamkanaler till PR och sociala medier, säger Hans Bylund, cd på BerntzonBylund i en kommentar.
Den första kampanjen rullas ut under mars.
Arbetsgrupp:
BerntzonBylund
Hans Bylund, CD
Martin Stadhammar, Copywriter
Sten Åkerblom, Art Director
Erik Olsson, Webdesign
Carin Larsson, Produktionsledare
Mindmakers PR:
Maria Fabricius
Sara Möndell