Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

BerntzonBylund vinner Norden-uppdrag för OBH

Publicerad: 12 Mars 2013, 10:20

Martin Stadhammar, copywriter BerntzonBylund, Sara Frelin Ekvall Consumer Marketing Manager OBH Nordica och Hans Bylund, cd på BerntzonBylund

Foto: Pressbild.

OBH Nordica står inför flera nordiska produktlanseringar under våren. Bolaget har inlett ett nordiskt samarbete med Berntzon Bylund, vilka i sin tur också har plockat in systerbyrån Mindmakers PR. OBH Nordica arbetar med BerntzonBylund inom det digitala sedan tidigare.


Ämnen i artikeln:

OBH NordicaBerntzonBylund

– Webben blir allt mer central för oss och eftersom jag har jobbat länge  med BerntzonBylund på det digitala har vi nu valt att växla upp  uppdraget för dom till ett helhetsansvar, säger Sarah Frelin Ekvall,  Consumer Marketing Manager på OBH Nordica i en kommentar.

OBH Nordica  räknar med att lansera en rad skönhet- och hushållsprodukter under  våren och hösten.

BertzonBylund får ett  Norden-uppdrag. Byrån  har i sin tur plockat in sin systerbyrå Mindmakers PR, som drivs av  Christina Saliba:
–  Vi har ju en bred kreationsförmåga i alla  kanaler och har dessutom byggt upp stark kapacitet inom både tv och  webb. Att vi dessutom jobbar väldigt nära vår systerbyrå Mindmakers PR  gör att vi enkelt kan hitta kreativa lösningar som spänner hela vägen  från traditionella reklamkanaler till PR och sociala medier, säger Hans  Bylund, cd på BerntzonBylund i en kommentar.

Den första kampanjen rullas ut under mars.

Arbetsgrupp:
BerntzonBylund
Hans Bylund, CD
Martin Stadhammar, Copywriter
Sten Åkerblom, Art Director
Erik Olsson, Webdesign
Carin Larsson, Produktionsledare

Mindmakers PR:
Maria Fabricius
Sara Möndell

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

OBH NordicaBerntzonBylund

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.