Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Besöksnäringen breddar kampanj mot fördubblad restaurangmoms

Publicerad: 16 maj 2014, 13:33

Oppositionens förslag att fördubbla restaurangmomsen och arbetsgivaravgiften för ungdomar under 26 år har fått besöksnäringens branschorganisation, Visita, att se rött. Nu rullas reklamkampanj mot ”Dubbelstöten” ut i sociala medier


Ämnen i artikeln:

Visita

-Varje post, varje tweet och varje bild räknas i denna viktiga kampanj. Nu är det enkelt för alla att hjälpa till att vara med och stoppa Dubbelstöten. Gör det idag och sprid ditt engagemang till så många du kan, säger Lotti Florén, kommunikationschef på Visita i en kommentar.

Visita är en bransch- och arbetsgivarorganisation för den svenska besöksnäringen. Visita har cirka 5 000 medlemsföretag med sammanlagt 6 200 verksamheter inom alltifrån hotell och restaurang till spa- och nöjesparker.

Måndagen den 16 maj öppnar man kampanjsidan dubbelstöten. Den sociala mediekampanjen omfattar Instagram, Facebook och Twitter.
På Instagram uppmanar Visita alla som är emot ”dubbelstöten” att ta en selfie där man täcker för sina ögon med handen följt av hashtaggen #Dubbelstöten.

På Facebook man också dela inläggen med berättelser från organisationens medlemmar, medan på Twitter kan skicka en egen tweet från kampanjsidan till en politiker som man vill påverka.

PR- och kommunikationsbyrån Whispr Group ligger bakom kampanjen.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Visita

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.