Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bet365 kör igång liveodds i reklamen vid Zlatans CL-match

Publicerad: 4 november 2013, 09:14

Resumé har tidigare berättat att spelbolaget Bet365 vill öka uppmärksamheten kring bolagets mobila livebetting-produkt. Bolaget kör nu igång nästa fas av kampanjen som går ut på att visa uppdaterade liveodds i reklamen. Premiären sker vid Zlatans Champions League-match mot Anderlecht.
– Det här är första gången det görs i Sverige, säger Jörgen Sparredal, svensk marknadschef på Bet365.


Ämnen i artikeln:

Bet365Jörgen SparredalJohan FalkZlatan Ibrahimović

”Nice”, ”Boom”, ”Sådärja”, ”Hålla på huur länge som helst”, ”Om du inte  redan spelar på världens största bettingsajt måste du ställa dig frågan  VARFÖR du inte spelar på världens största bettingsajt”.

Så har det  låtit i höst från Bet365 och deras frontfigur Jens Hultén, som bland  annat medverkat i Bond-filmen Skyfall och medverkar i Johan  Falk-filmerna.

Jörgen Sparredal, svensk marknadschef på Bet365, är nöjd med kampanjen.

–  Tillströmningen av nya kunder är över förväntan och i oktober ökade vi  både omsättningen på sportspel och antalet aktiva sportspelare i Sverige  med över 40 procent jämfört med samma period i fjol, säger Jörgen  Sparredal.

Bet365 kör nu igång fas två av sin stora kampanj, vilket  innebär att spelbolaget visar liveodds i realtid i sina reklamfilmer.   Premiären sker vid Champions League-matchen mellan Zlatan Ibrahimovics PSG och Anderlecht på TV6 på tisdag.

– Det här är första gången det görs i Sverige, säger Jörgen Sparredal.
Han  uppger att fas två av kampanjen är resultatet av ett hårt och tekniskt  krävande arbete internt samt ett gott samarbete med tv-bolagen, vilket  innebär att dessa har gjort investeringar för att göra uppdaterad reklam  möjlig.

– Det känns fantastiskt att vi nu kan leverera våra liveodds  och vår produkt rakt in i TV-soffan via våra reklamfilmer, säger Jörgen  Sparredal.
Bet365 gör sin största reklamsatsning i Sverige och tog  sig in på Sifos lista över landets 20 största reklamköpare under  september.

Jörgen Sparredal uppger att bolaget har satsat ännu hårdare på reklam under oktober.

Er frontfigur Jens Hultén har en ganska macho attityd. Hur ser du på det egentligen?
–  I Sverige har det gått lite mode i att döma ut spelbolagsreklam som för  macho eller för teknisk. Den här kritiken kommer dock oftast från  personer som inte själva är intresserade av spel eller har någon större  kunskap om spel, säger Jörgen Sparredal.

Han uppger att bolaget har god kännedom om sin identitet med en global omsättning på över 220 miljarder kronor på sportspel.

–  Vi gör reklam som ger effekt i vår målgrupp. Den faller inte alla i  smaken, men det är svårt att göra reklam som passar alla, då blir den  lätt intetsägande och passar till slut ingen, säger Jörgen Sparredal.

Brittiska Drummond Central ligger bakom kampanjen.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.