Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Betsafe inför matchrysaren: Tänk med hjärtat – eller hjärnan

Publicerad: 25 november 2015, 16:03

Snart smäller det: Zlatan och hans PSG är i Malmö inför matchen mot Malmö FF i Champions League i kväll. I dagens Metro uppmanar spelbolaget Betsafe att satsa på rysaren – genom att tänka med hjärtat eller hjärnan.


Ämnen i artikeln:

Betsafe

Matchen har hajpats i medierna och Resumé har tidigare i dag rapporterat om Malmö FF och Eons kupp på byggnaden Turning Torso.

Även spelbolaget Betsafe passar på att göra annonsinsatser inför rysarmatchen. I två helsidesannonser – som i dag utgör fram- och baksida på tidningen Metro – dramatiseras konflikten.

Annonserna är likadana bortsett från två detaljer: Olika matchtröjor utgör bakgrunden och i annonsen som talar för Malmö FF:s del uppmanas mottagarna att spela med hjärtat – till skillnad mot att spela med hjärnan i PSG:s fall.

Annonserna är ett led i Betsafes nya kommunikationskoncept No Bullshit Betting och har tagits fram av reklambyrån CP+B.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Betsafe

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.