Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Betsafe visar vinnarskalle i det nya reklamkonceptet

Publicerad: 20 Mars 2013, 14:39

Betsafes nya tagline "In it to win it" ska sammanfatta spelbolagets position på spelmarknaden. I Family Business nya reklamkoncept ska idrottsprofilerna i form av ambassadörer få en tydligare roll.


Ämnen i artikeln:

Hobby FilmBetsafeFamily Business

Nyligen inledde Betsafe ett samarbete med MMA-atleten Reza Madadi och sedan tidigare återfinns bl.a Jon Olsson, Jens Byggmark, Caroline Djupsjö och Marcus Gustafsson i stallet. Konceptet är en utveckling av företagets varumärkesplattform ska både lyfta Betsafes erbjudande och symbolisera varumärkets vinnarskalle och attityd.

Betsafe vill kommunicera sina tjänster på ett adrenalinfyllt, estetiskt och engagerande sätt. Konceptet har tagits fram i samarbete med byrån Family Business.

–  "In it to win it" handlar helt enkelt om vinnarskallen – den som vågar, vinner – en känsla som jag tror alla våra spelare känner sig hemma med. Vi ville göra något unikt för branschen, något större och mäktigare. Med sponsringen av Gumball 3000 och våra extremsportatleter, så känns "In it to win it" som handen i handsken och den fras som bäst ramar in vad Betsafe står för, säger Betsafes Creative Director, Jonas Eriksson i ett pressmeddelande.

Som ett led i lanseringen av Betsafes nya tagline släpptes nya reklamfilmer som visas på både tv och webb. Med i filmerna är Betsafes nya ambassadör Reza Madadi som är högaktuell inför sin match på UFC-galan i Globen den sjätte april. Reklamfilmerna är framtagna av Family Business och Hobby film.

– Vi fick ett tydligt uppdrag av Betsafe - visa vårt erbjudande och nya tag-line - In it to win it, så som det sällan visas annars i kategorien - adrenalinfyllt, snyggt och med massor av attityd. Utmaningen var att hitta en egen look-and-feel. Målet var att all Betsafe kommunikation ska kännas tydligt och enhetlig. Den måste andas In it to win it, kommenterar John Lagerqvist, cd på Family Business.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.