Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Betsson fortsätter satsa på contentserier

Publicerad: 7 Juni 2019, 07:23

Betssons contentserie "Fimpens resa" blev en succé bland både tittare och kritiker. Nu släpper man ytterligare en serie inom ramen för sitt koncept "Spänningens ögonblick".


Ämnen i artikeln:

Splay OneBetssonReklam

Vid årsskiftet lanserade Betsson sin contentserie "Fimpens resa", programledd av Djurgårdenprofilen Christian "Fimpen" Eklund. Serien kom i 14 avsnitt och varje avsnitt har setts av mellan 75 000 och 120 000 personer (oklart hur många av visningarna som är köpta). Serien tog även hem flera priser på Swedish Content Awards.

Nu kommer nästa contentsatsning från Betsson. I programmet "Experiment spänning" kommer man att utforska spänningsbegreppet ytterligare. I serien kommer man bland annat att testa hur spänningen från att titta på hockey, spela tv-spel eller använder vr-glasögon påverkar våra kroppar.  Serien är en del av Betssons kommunikationskoncept "Spänningens ögonblick".

– Vi är nördar när det kommer till spänning. Därför ville vi testa vad spänning är, och hur och när den inträffar, men också belysa att titta på sport faktiskt är en sport i sig, säger Robin Olenius, PR-chef på Betsson.

Till skillnad från "Fimpens resa" kommer "Experiment spänning" endast sändas i två avsnitt.

– Experimentet visar att titta på en hockeymatch med extremt högt engagemang och med avgörande matchsituationer är jämförbart med att springa eller till och med spela hockey själv. Energiförbrukningen som uppkommer av spänning kan liknas som att gå en promenad. Det går därför att säga att man "motionerar" när man ser på väldigt spännande matcher med ett högt engagemang, men undvik då helst chips och pizza, säger Johan Hasselmark, chef på Aktivitus Stockholm som utför testerna.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Splay OneBetssonReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.