Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Betsson kapar Svenska Spels succékoncept Stryktipset

Publicerad: 28 Oktober 2013, 15:13

Landslagslegendaren Fredrik Ljungberg i reklam för Betsson

(UPPDATERAD) Betssons tidigare byrå Planet of the Silver Ape ligger bakom den nya kampanjen för Betsson. Här släpper spelbolaget "EttKryssTvå" – en variant på konkurrenten Svenska Spels långkörare och succékoncept Stryktipset.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelStryktipsetMasscreationBetsson

I fredags lanserade Betsson "EttKryssTvå". Företaget kallar konceptet för "en av de största spelnyheterna i Sverige på närmare 80 år". Spelet har samma logik som Svenska Spels Stryktipset, som lanserades 1934, och bygger på det klassiska sättet att tippa ett, kryss eller två i 13 fotbollsmatcher.

Det som särskiljer "EttKryssTvå" enligt Betsson själva är att spelet alltid ger utdelning på 10, 11, 12 och 13 rätt och därmed skapar ännu fler vinnare om lördagarna.

Masscreation var en av de byråer som stod som förlorare när en av Sveriges största kommunikationsupphandlingar för året avgjordes i våras. Efter att ha tappat Svenska Spel anlitades man av spelbolaget och konkurrenten Betsson som reklambyrå. Denna kampanj ligger dock Stefan Öströms byrå, Planet of the Silver Ape bakom.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.