Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Betsson lanserar AR-app inför VM

Publicerad: 18 Juni 2018, 09:28

Vill erbjuda en helt ny upplevelse av fotbolls-VM genom att bland annat visa hur en hel fotbollsarena byggs upp framför ögonen på den som använder appen.


Ämnen i artikeln:

VizeumBonnier News Brand StudioBetssonReklamKampanj

Sedan lanseringen den 14 juni har Betssons nya AR-app "Betsson AR" klättrat upp och blivit en av de 50 mest nedladdade sport-apparna i Sverige i AppStore.

Appen är framtagen i samarbete med Expressen, Bonnier News Brand Studio, DVA Studio och Vizeum. Syftet är att erbjuda en helt ny upplevelse av fotbolls-VM. Genom att bläddra i Expressen och samtidigt rikta telefonen mot Betssons annons, kan användaren uppleva hur en fotbollsarena byggs upp, ta del av laguppställningar och de senaste uppdateringarna och odds under matchens gång.

– Vi är det första spelbolaget att lansera en AR-app. Kort och gott handlar det om att vi vill vi erbjuda våra kunder en bättre användarupplevelse, addera underhållning till VM och tänja på gränserna hur man kan uppleva livesport, säger Raúl Valencia López, Marketing Manager på Betsson, i en kommentar.

Konceptet har skapats av Bonnier News innovationsavdelning, Bonnier News Brand Studio, och vill visualisera vad som händer i fotbolls-VM i realtid. Det beskrivs som en sömlös övergång mellan det tryckta mediet och den tredimensionella stadion där VM utspelar sig.

– Än en gång bevisas vikten av relationer som skapar lojalitet och mynnar ut i framgångsrika partnerskap. Har man det så blir det enkelt att tillsammans våga testa nya lösningar, säger Alexander Lydecker, försäljningsdirektör på Bonnier News.

Kampanjfilm kan du se här:

Alex Hartelius


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.