Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Betsson: ”Vi vågar stå fast vid våra strategier”

Publicerad: 15 Oktober 2015, 14:20

Vinnaren Mikael Nilsson Bäck.

Mikael Nilsson Bäck, Betsson, vinner Sveriges bästa marknadschef i kategorin Onlinespel om pengar. ”För Betsson handlar det mycket om underhållning”, säger han.


Ämnen i artikeln:

BetssonSveriges Bästa Marknadschef

Mikael Nilsson Bäck tillträdde som marknadschef på Betsson Sverige i januari 2014. Han har en bakgrund på bland annat mediebyrån Carat.

Han vinner nu i konkurrens med: Jörgen Sparredal, Bet365, Björn Lahti, Betway, Jan-Erik Schuch, Bwin , Marcus Petersson, Expekt, Mikael Nilsson Bäck, Nordicbet (Betsson äger Nordicbet), Johan Bondegreen, Pokerstars, Peter Zäll, Svenska Spel och Claes Bergström, Unibet.

Enligt Mikael Nilsson Bäck har spelbolagen blivit mer konsekventa.

– Vi vågar stå fast vid våra strategier, vilket vi har märkt tydliga effekter av, bland annat genom ökad kundnöjdhet, säger Mikael Nilsson Bäck.

Betsson arbetar idag med mycket tv och digitalt för att sprida sitt budskap. Fokus är att underhålla.

– Därför har vår reklam mer av ett nöjesanslag tillsammans med själva spelandet. I allt vi gör har vi en bred, familjär ton och är angelägna om att våra kunder känner igen sig i all kommunikation.

Betsson arbetar med:
Reklambyrå: Masscreation
Digital byrå: Isobar
Mediebyrå: Vizeum
PR-byrå: Spotlight PR

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.