Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Betydligt fler fälls för vilseledande reklam i dag – så har trenderna hos RO ändrats senaste tio åren

Publicerad: 18 oktober 2021, 12:30

Elisabeth Trotzig har framför allt att göra med rea och rabatt när det kommer till att bedöma vilseledande reklam.

Foto: Martin Alm / Montage av Resumé.

Fler fälls för vilseledande reklam, färre för sexistisk reklam. Det är facit när Resumé går igenom Reklamombudsmannens fällningar de senaste tio åren. Trots all fokus på miljö och klimat i marknadsföring utgör sådan reklam en försvinnande liten andel av fällningarna. Elisabeth Trotzig förklarar varför.


Ämnen i artikeln:

ReklamombudsmannenMarknadsföringElisabeth Trotzig

Sett till alla Reklamombudsmannens fällningar utgjorde de som handlade om vilseledande marknadsföring 67 procent helåret 2020. Med några få avvikelser är det resultatet av en stigande trend de senaste tio

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.