Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 april 2013, 13:11
Beyoncé frontar Pepsi.
Foto: Skärmdump.
Beyoncé är Pepsis nya affischnamn. Nu figurerar hon i bolagets nya reklamfilm signerad reklambyrån 180 LA.
Ämnen i artikeln:
PepsiDen nya globala kampanjen hade världspremiär i dag klockan 15.00 svensk tid. Det är artisten Beyoncé som syns i huvudrollen i filmen med namnet "Mirrors".
I reklamen återser vi några av hennes kändaste outfits och danssteg från låtar som "Bootylicious", "Sasha Fierce" och "Crazy in Love". Det hela blir till en "dance-off" i studion full av speglar.
Insikten sägs vara att alla Beyoncés tidigare karaktärer har hjälpt henne att bli den hon är i dag, vilket hänger samman med Pepsis tagline "Live for now".
– Det finns ingen artist som bättre förkroppsligar vad det betyder att "leva för nuet" mer än Beyoncé. Hon är en sann trendsättare och i epicentrumet av popkulturen idag. Vi kunde inte ha bett om en bättre kreativ partner för att föra våra visioner till liv. Detta är den första fasen i vårt omfattande samarbete med Beyoncé, och vi håller just nu på att utveckla nya sätt för att engagera fansen runt den kommande "The Mrs Carter Show World Tour", säger Pepsi Global Beverages Groups vd, Brad Jakeman i ett pressmeddelande.
Arbetsgrupp
Produktionsbyrå: Framestore- specialeffekter; Cut and Run – redigering
Regissör: Jake Nava.
Reklambyrå: 180 LA
Inspelningsplats: Newark, New Jersey, USA.
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
Pepsi