Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Beyoncé jagar byrå

Publicerad: 24 november 2011, 07:52

Årets hetaste pitch? Superstjärnan Beyoncé vill att en reklambyrå gör så att hennes sajt passar hennes varumärke bättre. Men hon har bråttom.


Hon behöver knappast mer uppmärksamhet eller hjälp med att öka lönsamhet. Det klarar hon bra själv. Men enligt Adage har Beyoncé Knowles sänt ut förfrågningar till byråer i New York om att uppdatera hennes sajt.
– Beyoncé själv hatar sajten därför att hon tycker inte den ser ut som den artist hon är, någon som gillar mode, konst, foto och resor, säger en byråchef som sägs vara insatt i Beyoncé planer, till Adage.

Hon vill att sajten ska bli mer vågad och framåtsyftande och hon är personligt involverad i utvecklingsarbetet. Den byrå som tar hem jobbet får jobba personligen med stjärnan.
– En cool möjlighet för en byrå, säger byråchefen som dock hade önskat en bättre brief.
Och byrån får inte mycket tid på sig. Teamet bakom Beyoncé uppger att jobbet ska gå på 48 timmar.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.