Reklam
Beyoncé upprörd över att H&M ville retuschera hennes kurvor
Publicerad: 30 maj 2013, 09:28
Superstjärnan Beyoncé har fullkomligen exploderat efter att H&M ville krympa kurvorna på hennes bikinibilder i samband med bikinikampanjen.
KB
Karl-Johan Byttner
Brittiska The Sun rapporterar från en insider:
– När Beyoncé fick reda på att de hade redigerat hur hennes kropp egentligen ser ut, gick hon i taket.
Samma källa meddelade också att Beyoncé fick H&M att backa:
– Hon är äkta diva och var rasande över att hon hade blivit utsatt för det.
Hennes folk vägrade att ge bilderna grönt ljus så H&M tvingades att använda originalen.
H&M annonserade tidigare i år att den 31-åriga sångerskan har blivit ansiktet utåt för H&M:s sommarkollektion i år. Hon har därefter syns i bikiniannonser världen över.
H&Ms vd Karl-Johan Persson kommenterade i en intervju med Metro tidigare i veckan sin syn på företags reklam. Detta inte minst med anledning av att det har förekommit uppgifter om att modellagentur har letat modeller utanför anorexiakliniker.
– En del modeller som vi har haft har varit för smala. Det är något som vi tänker mycket på och jobbar med. Det är många modeller som är för smala och direkt underviktiga, men det finns också de som bara är smala och direkt underviktiga, men det finns också de som bara är smala, och dem ska vi fortsätta att jobba med förutsätt att de ser sunda och friska ut, sa Karl-Johan Persson till Metro.
H&M har samtidigt hyllats för sina plus size-modell Jennie Runk under våren. Modellen har varit ytterst aktiv med att diskutera kroppsideal och har bland annat berättat att hon valt att gå upp i vikt efter att hennes agent bett henna välja och gå upp eller ned för att nischa sig inom modellbranschen.
En talesperson för H&M medger att det har skett diskussioner om Beyoncés foton:
– Som med alla andra kampanjer så uppstår diskussioner om vilka bilder som egentligen ska användas. Både H&M och Beyoncé blev nöjda med det slutgiltiga resultatet.
Beyoncé spelade i Globen i Stockholm under onsdagskvällen.