Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Beyond Retro uppmanar till återvinning av kläder – och organ

Publicerad: 27 September 2017, 07:54

Enligt den ideella organisationen MOD är 85 procent av svenskarna positivt inställda till att bli organdonatorer.

Foto: Pressbild

Second hand-kedjan Beyond Retro gör om sina prislappar till organdonationskort i en ny kampanj från ANR BBDO.


Ämnen i artikeln:

ANR BBDOReklam

Syftet med kampanjen är att få fler att inse hur enkelt det är att bli organdonator. Enligt den ideella organisationen MOD, som kampanjen görs i samarbete med, är 85 procent av svenskarna positivt till att bli donatorer medan bara 15 procent registrerat sig som donatorer.

– Det få vet är att det är jätteenkelt att bli organdonator. Det enda du behöver göra är att ha ett organdonationskort i väskan eller i plånboken. Så vi tar tillvara på en yta som alltid följer med plaggen, och följer med dig hem: prislappen. Och gör om den till något som förhoppningsvis kan rädda liv, säger Fabian Lakander, art director på ANR BBDO som ligger bakom kampanjen.

Kampanjen inleds den 26 september då prislapparna i alla Beyond Retros butiker byts ut mot just organdonationskort.

– Det här initiativet visar att återvinning faktiskt kan rädda liv, säger Kalle Josephson, marknadschef på Beyond Retro.

Arbetsgrupp ANR BBDO:
Copy: Urban Wirdheim
AD: Fabian Lakander
Creative: Nayeli Kremb
PR: Jenny Canborn
Projektledare: Channa Rogsten
Produktionsledare: Giustina Guariglia
Graphic Design: William Björnstjerna, Jacob Nathanson

Fotograf: Johan Hedinger
Styling: Monifa Love

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ANR BBDOReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.