Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Bianca Ingrosso frontar Aco:s kampanj mot näthat

Publicerad: 4 Mars 2019, 11:50

Bianca Ingrosso är en av de influencers som frontar Aco:s nya kampanj "Wash the web".

Med kampanjen "Wash the web" vill Aco lyfta det växande problemet med näthat. Frontar kampanjen gör bland annat Bianca Ingrosso och Pernilla Wahlgren.


Ämnen i artikeln:

FriendsBianca IngrossoAcoReklamPernilla Wahlgren

I samband med att svenska hudvårdsmärket Aco i år lanserar nyheter inom sitt sortiment kroppsrengöringsprodukter startar också kampanjen "Wash the web", som syftar till att uppmärksamma problemet kring näthat.

I samarbete med kommunikationsbyrån Vass Productions, Stiftelsen Friends och några av Sveriges största influencers vill Aco belysa hur viktigt det är att ta hand om sig själv och andra för att skapa en säkrare och tryggare digital miljö. Eftersom att Aco har ökat sin egen digitala närvaro under de senaste åren, menar varumärket att det också har blivit viktigt för dem själva att ta större ansvar kring dessa frågor.

– Vi på Aco är stolta och glada över kampanjen "Wash the web" där vi får möjlighet att stötta Friends och därmed få möjlighet att bidra till att stoppa näthatet. Genom Friends kan vår Aco Caring Shower Oil hjälpa till att "tvätta rent" nätet från mobbning och trakasserier, säger Katarina Johansson, business unit head cosmetics på Aco, i ett pressmeddelande.

Frontfigurer för kampanjen är Bianca Ingrosso, Pernilla Wahlgren, Linda-Marie Nilsson, Imenella Mohamed samt Jennifer Reinhold. Genom att uppmuntra influencers till att dela sina egna erfarenheter hoppas Aco att fler vågar öppna upp sig och prata om näthatet samt att öka medvetenheten om hur stort problemet faktiskt är.

Kampanjen pågår mellan den 1 mars och 31 maj 2019 och under denna period kommer Aco att donera 2 kronor till Stiftelsen Friends för varje såld Aco Caring Shower Oil i Sverige.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.