Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Bianca Ingrosso hyllar mammajeans i Gina Tricots nya kampanj

Publicerad: 5 Augusti 2019, 07:36

I Gina Tricots höstkampanj tar varumärken återigen draghjälp av Bianca Ingrosso. Nu ska influencern hjälpa företaget att sälja denim.


Ämnen i artikeln:

Gina TricotBianca IngrossoReklam

I sommar har Bianca Ingrosso använts flitigt för att fronta den svenska klädkedjan Gina Tricots kampanj. Nu fortsätter samarbetet för att marknadsföra utbudet på jeansmarknaden där influencern, mediepersonligheten och entreprenören visar upp fem varianter.

I den, som vanligt för varumärket, engelskspråkiga kampanjfilmen berättar Bianca Ingrosso om sin förkärlek för den jeansmodell som varit kommit upp på tapetet ända sedan 1990-tal blev den stora inspirationskällan för ungt mode för under 2010-talet. Dagny mom jeans är en av nyheterna som Gina Tricot kommer att satsa hårt på i höst och vinter.

"I'm obsessed with mom jeans", säger Bianca Ingrosso i filmen.

– Vi är superstolta över att kunna fortsätta samarbeta med en så stor profil som Bianca som ger sånt genomslag och samtidigt kunna lyfta våra jeans som i dagsläget är gjorda av 100% mer hållbar bomull, säger Karin Westas, Communication & Concept Director på Gina Tricot i en kommentar,

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.