Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bikers skrämmer biobesökare i Carlsberg-reklam

Publicerad: 19 december 2013, 09:50

Att använda dolda kameran i reklamfilm kan vara vanskligt, men den belgiska byrån Duval Guillame Modem har lyckats över förväntan med sin Carlsberg-film som nu fått en mångmiljonhövdad publik på YouTube.


Dold kamerna i reklmafilm är inte helt lätt att göra. Det finns de som fejkar en dolda-kamerakänsla vilket alltid märks.

Men gör man de så bra som belgiska Duval Guillame Modem och produktionsbolaget Monodot gjort för Carlsberg, då blir resultatet fantastiskt.

Filmen har hittills haft mer än 14 miljoner  visningar på YouTube.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.