Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 6 november 2012, 09:14
Svenska Adiento har köpts av adQuota, Danmarks största annonsnätverk. Nu bildar de en heltäckande partner inom mobilannonsering. Ambitionen är att ge nya utvecklingsmöjligheter för medier och annonsörer.
Ämnen i artikeln:
MobientoMobiento Group ser sammanslagningen som en chans att fokusera och samarbeta strategiskt. Köpet av Adiento gör adQuota marknadsledande i Danmark, Sverige, Norge och Baltikum.
– Vi är väldigt glada över köpet av Adiento, som nu ger oss ett starkt kunderbjudande i Sverige och Norge. Vi kommer att introducera nya annonsformat, möjligheter, och förbättrade tekniska verktyg för medier och annonsörer i Norden. Vi ser fram emot att fortsätta utveckla den mobila annonseringsbranschen tillsammans, säger Michael Buch Sandager, vd för adQuota.
adQuota och Adiento når tillsammans 10-12 miljoner unika användare i Norden och har tillgång till nästan 600 miljoner mobila sidvisningar varje månad.
– Vi vill placera Adiento i ett sammanhang där bolaget kan fortsätta utvecklas, samtidigt som Mobiento Group kan öka sitt fokus på att utveckla Mobientos kärnverksamhet som mobilbyrå. Vi ser också stor potential i samarbetet med Adquota där vi båda kan erbjuda varandras tjänster till våra kunder, säger Mobientos grundare och styrelseledamot Per Holmkvist som kommer att sitta kvar i styrelsen för Adiento:
Adientos vd, Johan Näslund fortsätter sitt arbete i Sverige och Norge inom bolaget:
Ämnen i artikeln:
Mobiento