Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag16.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Bildar heltäckande nordiskt mobilannonsnätverk

Publicerad: 6 November 2012, 09:14

Svenska Adiento har köpts av adQuota, Danmarks största annonsnätverk. Nu bildar de en heltäckande partner inom mobilannonsering. Ambitionen är att ge nya utvecklingsmöjligheter för medier och annonsörer.


Ämnen i artikeln:

Mobiento

Mobiento Group ser sammanslagningen som en chans att fokusera och samarbeta strategiskt. Köpet av Adiento gör adQuota marknadsledande i Danmark, Sverige, Norge och Baltikum.

– Vi är väldigt glada över köpet av Adiento, som nu ger oss ett starkt kunderbjudande i Sverige och Norge. Vi kommer att introducera nya annonsformat, möjligheter, och förbättrade tekniska verktyg för medier och annonsörer i Norden. Vi ser fram emot att fortsätta utveckla den mobila annonseringsbranschen tillsammans, säger Michael Buch Sandager, vd för adQuota.

adQuota och Adiento når tillsammans 10-12 miljoner unika användare i Norden och har tillgång till nästan 600 miljoner mobila sidvisningar varje månad.

– Vi vill placera Adiento i ett sammanhang där bolaget kan fortsätta utvecklas, samtidigt som Mobiento Group kan öka sitt fokus på att utveckla Mobientos kärnverksamhet som mobilbyrå. Vi ser också stor potential i samarbetet med Adquota där vi båda kan erbjuda varandras tjänster till våra kunder, säger Mobientos grundare och styrelseledamot Per Holmkvist som kommer att sitta kvar i styrelsen för Adiento:

Adientos vd, Johan Näslund fortsätter sitt arbete i Sverige och Norge inom bolaget:

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Mobiento

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.