Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Bilen i skymundan i Lowes första BMW-kampanj

Publicerad: 30 Augusti 2013, 12:13

Lowe Brindfors vann BMW under våren. I premiärkampanjen får bilarna ta ett steg tillbaka till förmån för Barncancerfonden.


Ämnen i artikeln:

BMWLowe BrindforsBarncancerfonden

”Provkörning som gör skillnad”

Så lyder namnet på BMW:s första kampanj sedan man inledde ett samarbete med Lowe Brindfors i våras.

BMW skänker till 100 kronor till Barncancerfonden för varje provkörning under september till oktober.

–  Eftersom flera av våra medarbetare på olika sätt berörts av barncancer,  ville vi hitta ett sätt att stödja Barncancerfonden och hjälpa till att  få fler att uppmärksamma barncancer, säger Fredrik Ellsäter,  marknadschef på BMW Sverige i en kommentar.

Han berättar också att hela organisationen och dess återförsäljare har fullt fokus på just samarbetet med Barncancerfonden.

BMW:s nye vd, Peter Witt, kommer från USA och har erfarenheter från den här typen av engagemang, enligt Fredrik Ellsäter.

Lowe  Brindfors projektledare, Magnus Wretblad, menar att samarbetet mellan  BMW och Barncancerfonden ger möjlighet att skapa ett emotionellt  uttrycka i en annars rätt: ”stereotyp bilbransch.”

– Varje år drabbas  ca 300 barn av cancer i Sverige . Om vi med kampanjen kan hjälpa om så  bara ett enda barn till en bättre framtid, då har vi lyckats säger Per  Sundin, copywriter på Lowe Brindfors i en kommentar.

Kampanjen inleds  den 2 september och omfattar inte bara BMW:s alla kanaler, utan även  återförsäljarnas marknadsföring och aktiviteter.

Arbetsgrupp:
Kund BMW Sverige:
Fredrik Ellsäter
Catharina Lind af Hageby

Byrå: Lowe Brindfors:
Rickard Villard, ECD
Per Sundin, copywriter
Magnus Wretblad, projektledare
Pia Stenberg och Maja Björklén, produktionsledare
Markus Björk, digital producent
Richard Grönlund, grafisk formgivare

Digitalt:
Cloud Nine
Projektledare: Vincent Salzedo
Produktionsledare: Louise Tralau
Interaktionsdesigner: Anna Johansson
Art Director: Maria Wassholm
Systemutvecklare: Carl Schéle
Gränssnittsutvecklare: José Fernandez, Tolga Emin
Redaktör: Maria Björk

Film:
Colony – producent Marcus Sundquist; Folke Film – regissör Johan Tappert, fotograf Linus Eklund, producent Abbe Hassan

Radio: Flickorna Larsson – Daniel Kilgren

Hemsida: Cloud Nine

Mediebyrå: Aegis

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.