Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bilen som ska locka kvinnor över 30

Publicerad: 17 maj 2011, 09:45

På torsdag lanserar Kia en reklamkampanj för sin nya modell Picanto. Bilen, som är en lite mindre, sportigare miljöbil, ska locka kvinnor över 30.
– Det är en liten smidig miljöbil med snygg design. Män tenderar att köpa större bilar, därför riktar vi in oss på kvinnor när det gäller den här bilen, säger Joachim Berntzon, byråledare på reklambyrån Berntzon Bylund.


Ämnen i artikeln:

KiaBerntzonBylund

Reklambyrån Berntzon Bylund ligger bakom reklamkampanjen för nya Kia Picanto.

– Kampanjen är en lokal strategi och producerad i Sverige för målgruppen kvinnor 30-plus, säger Joachim Berntzon, byråledare på Berntzon Bylund, till Resume.se.

Och fortsätter:

– Det är en liten smidig miljöbil med snygg design. Dessutom ser den sportig ut. Män tenderar att köpa större bilar, det är därför vi riktar oss till kvinnor med den här bilen, säger han.

Kampanjtemat är ”Express yourself” och kommer att omfatta tv, print, dagspress, magasin och webb. De 100 första som köper bilen kommer även att få välja om de vill ha text-stripes med valfri text på bilen.

Se reklamfilmen här:

Arbetsgrupp:

Arbetsgrupp på Berntzon Bylund:
Joachim Berntzon, projektledare
Hans Bylund, CD
Johan Gustafsson, AD
Måns Andersson, copy
Åsa Edgren, produktionsledare
Isa Svärd, design och original
Marie Carlström, original
Erik Olsson, webdesign
Claes Boklund, webproducent

Arbetsgrupp på Palladium Film
Hanna Elin, regissör
Johan Sundbaum, producent
Johan Rudolphie, exekutiv producent
Crille Forsberg, Fotograf

Efterbearbetning: The Line

Fotograf stillbild: Andreas Kock

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

KiaBerntzonBylund

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.