Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bilias val: Mindshare

Publicerad: 25 augusti 2008, 06:49

Återförsäljarkedjan Bilia har efter en upphandling valt Mindshare i Göteborg som mediebyrå.


Bilia bjöd in till en pitch i våras Mindshare och gjorde klart med Mindshare i juli.

–    Ett flertal återförsäljare av bilar jobbar fortfarande efter en gammal sanning som inte gäller längre, med en standardmix av medier i form av 80 % morgonpress och 20 % ”något annat”. MindShare har för Bilias del kartlagt köparprocessen av både begagnade och nya bilar. Baserat på den unika kunskapen ska vi skruva till Bilias mediemix, självklart till att inkludera fler digitala medier, säger Björn Jutendahl, kundansvarig på MindShare, i en kommentar.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.