Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Bilreklam i realtid

Publicerad: 7 Mars 2012, 10:35

Isobar har tagit fram den första reklamfilmen för Autoexperten. Filmen har spelats in i realtid och visar en 300 mil lång resa från Segeltorp till Nice. Tanken är att visa den sorglösa känslan av att ha en bil som fungerar.


Den rikstäckande reservdels- och tillbehörskedjan Autoexperten har 360 verkstäder och vill öka kännedomen om kedjan.

Autoexperten plockade in Isobar som byrå under förra året och nu är den första reklamfilmen klar.

Filmen  har spelats in i realtid och visar en resa som börjar i Segeltorp i  Huddinge en vanlig måndagsmorgon och slutar hela 300 mil och några dagar  senare i Nice.

Autoexperten vill genom kampanjen förtydliga att  kunderna kan lita på att bilen tar dem dit de vill.

Isobars  kundansvarige, Patrik Rustman, hävdar att kunden inte bryr sig om hur en  specifik verkstad ser ut eller vad som händer då bilen är på service,  utan man förväntar sig en snabb och professionell service utan krångel:
–  Vi vill visa att Autoexperten förstår det. Därför bygger vårt koncept  på körglädje och platserna du tar dig till med hjälp av en välservad  bil, säger Patrik Rustman i en kommentar.

Uppdragsgivare:
Victoria von Reis, marknadschef Autoexperten

Arbetsgrupp Isobar:
Kundansvarig Patrik Rustman
Kreativ chef och copywriter: Henrik Berglöf
AD och kreatör: Henrik Hallengren
Regissör: Anders Rune
Produktionsbolag: TV Dinner

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.