Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bingo för Honesty

Publicerad: 27 maj 2013, 12:56

Snabbväxande Honesty vinner spelbolaget Jackpotjoy. Filmerna går upp på samtliga kanaler hos mediehusen MTG och SBS.
Budskapet lyder: Jackpotjoy – när du vill ha lite sköj.


Ämnen i artikeln:

HonestyWalter Naeslund

"För ett tag sedan vann jag en massa pengar. Då kommer frugan in och då säger jag vet du var vi när någonstans. Ja, i vardagsrummet säger hon. Nej, fan säger jag vi är i Wonderland nu."

Så inleds Jackpotjoys första reklamfilm i Sverige -  Jackpotjoy har över fyra miljoner medlemmar i Storbritannien och utsågs  till Årets Slotssajt och Årets Bingosajt på eGaming Review Awards år  2011.

Filmerna är framtagna av Honesty:
– Jackpotjoy  är, till skillnad från många av konkurrenterna, unika då de själva  producerar merparten av sina spel, vilket också kommer att ha en central  roll i det nya konceptet, säger Walter Naeslund, vd på Honesty.

Den  första svenska versionen av Jackpotjoy kom i mars 2012, men då bolaget  ändå är att räkna som en så gott som ny aktör på marknaden har det varit  viktigt att få målgruppen att verkligen förstå vad Jackpotjoy är,  resonerar Walter Naeslund.

Jackpotjoy ägs av Gamesys och har sitt huvudkontor i London.

Bolaget hanterar spel för 30 miljarder kronor per år.

Arbetsgrupp:

Ansvarig Jackpotjoy:
Lars Wahlström, Nordenchef

Honesty:
Walter Naeslund - strateg
Emil Clase – client director
Linda Rundqvist - Account manager
Martin Marklund - cd
Petrus Kukulski - cd
Anders Olsson - producent
Andreas Bergius - inspelningsledare
Andreas Janland - teknisk producent

Michelle Christiansen - designer

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

HonestyWalter Naeslund

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.