Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 23 Mars 2011, 15:44
Den nya byrån Ingo tar hem sin första storkund – Dagens Nyheter. Det första uppdraget blir att marknadsföra reklamtävlingen Reklamcupen.
truetrue2020-03-02T16:40
Henrik Stangel, DN, Richard Holst, Ingo, Sten Andersen, Ingo, Björn Ståhl, Ingo, Gustav Westman, Ingo, Josephine Adner, Ingo, Evali Gonner, DN, och Kristofer Dalin, DN. Foto: Per Hedmark/DN.
Den 1 februari i år gick Ogilvy och Grey ihop under det nya namnet Ingo. Nu kan Resumé berätta att byrån nu har fått sin första storkund – Dagens Nyheter. Det första projektet blir att ta fram kommunikationen för sommarens printtävling Reklamcupen.
– Det stämmer att vi har valt Ingo som samarbetspartner, säger DN:s projektansvarige Kristofer Dalin.
– De vann förra årets cup, och är svenska cupvinnare, så det är klart att vi vill jobba med dem.
I dag samarbetar DN med Tackolov och även Storåkers McCann som gjorde kommunikationen för storsatsningen DN Världen. De samarbetena kvarstår, enligt Kristofer Dalin som dock håller dörren öppen för att Ingos samarbete kan komma att utvidgas.
– Det här blir ett inledande projekt, sedan får vi se. Anledningen till att vi har valt Ingo är för att de ligger långt fram när det gäller print, säger Kristofer Dalin.
På Ingo gläds man över det nya uppdraget.
– DN har varit en drömkund ända sedan jag som ung såg ”Kittla dina sinnen”-kampanjen, de är också Sveriges mest trovärdiga medium, alla kategorier. Det ställer naturligtvis stora krav på reklamen, säger Björn Ståhl, cd på Ingo.
– Det här känns som en jättespännande och bra start för oss, och oerhört roligt att få in en så prestigefull kund som vi tycker DN är, säger Sten Andersen, vd på Ingo.
Tero Marjamäki