Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Bingo för medierna: Volkswagen fortsätter annonsera

Publicerad: 28 September 2015, 08:15

Volkswagens annons i Dagens industri.

Foto: Julia Lundin

Biljätten och storannonsören Volkswagen kör på med sin annonsering i Sverige, trots USA-stoppet.


Ämnen i artikeln:

AnnonserVolkswagen

Volkswagen i USA har meddelat att bolaget stoppar all annonsering i USA under två veckor framöver. De tog redan i förra veckan bort annonser relaterat till deras dieselbilar, där utsläppsfusket upptäcktes. Det enda Volkswagen behåller är vissa sponsorskap och digitala annonser.

Volkswagen i Sverige meddelade dagen efter skandalen att de fortsätter med all annonsering i Sverige. De är stora medieköpare och har bland annat löpande en helsidesannons för nya caddyn i Dagens industri. Volkswagen har inte ändrat uppfattning efter USA:s tilltag.

– Frågan har fått enorm uppmärksamhet och även hur vi syns, men att sluta annonsera är inte något som vi kommer göra. Vi tittar däremot över budskapen. Men det gör vi löpande och bedömer vad som är lämpligt, säger informationschefen Marcus Thomasfolk till Resumé.

Vad kan ni komma att ta bort?
– Det beror på vad det handlar om.

Hur ser er varumärkesstrategi ut framöver?
– Det är en global fråga och inte en svensk fråga. Vi måste återvinna förtroendet idag och vara tydliga i vår kommunikation. På lång sikt handlar det om att inte bara uttrycka sig i ord utan i handling, säger Marcus Thomasfolk.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

AnnonserVolkswagen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.