Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag04.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Biografägare kräver max två minuter

Publicerad: 28 Januari 2014, 14:32

En amerikansk biograforganisation vill att filmbolagen har reklamsnuttar som inte är längre än två minuter. Organisationen representerar över 31 000 biografägare i landet.


The National Association of Theater Owners har tröttnat på långa  trailers som avslöjar stora delar av innehållet i kommande filmer  alternativt reklam för filmer som har premiär om ett år, enligt TT.

En  trailer bör inte visas tidigare än 150 dagar innan premiären, enligt TT.

Organisationen tycker dock att det är acceptabelt med två undantag per filmbolag och år.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.