Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Bisarr brevväxling i PostNords kampanj för e-handel

Publicerad: 23 September 2016, 12:07

Erik och Annas distansförhållande ballar ur i Forsman & Bodenfors nya filmer för PostNord.


Ämnen i artikeln:

E-handelPostNordReklamkampanjBaconReklamfilmForsman & Bodenfors

E-handel är ett stort fokusområde på PostNord. Därför är det naturligt att bolaget lyfter fram sin palett av tjänster på området i deras nya nordiska kampanj. Här möter vi karaktärerna Erik och Anna som skickar allt mer bisarra gåvor till varandra som bevis för deras kärlek.
– De här filmerna visar bredden i vårt erbjudande. Sedan i somras uppträder vi under ett gemensamt varumärke i alla de nordiska länderna. Kampanjen är ett första steg i att öka den nordiska profilen med fokus på logistik och e-commerce, säger Tobias Wagner, varumärkes- och marknadskommunikationschef på PostNord i en kommentar.

Byrån som ligger bakom är Forsman & Bodenfors. De har anlitat Bacon-regissören Bart Timmer som slog igenom med den uppmärksammade Heineken-kampanjen "The closet".

Här är de två första filmerna av totalt sju:

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.