Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Bizkit tar storkund från Vizeum

Publicerad: 31 Januari 2008, 10:27

Medierådgivaren Bizkit ska börja jobba med italienska kaffetillverkaren Lavazza. Uppdraget har tidigare legat hos Vizeum. – Vi har förhandlat direkt med Italien, säger Johan Eidmann, vd på Bizkit.


Mediabudgeten är tvåsiffrig och Lavazza ska köra en stor branding-kampanj under året. Bizkits uppdrag är att titta på nya digitala kanaler, samtidigt som man ska fortsätta gå i traditionella, svenska medier.

All reklam görs centralt i Italien.

– Det ska bli roligt att jobba med ett stort, starkt livsmedlesmärke. Det är alltid en utmaning, säger Johan Eidmann.

Närmast på agendan för Bizkit står att starta verksamhet i Norge, tillsammans med digitala byrån Wisely.

Bizkit hade förra året en byråomsättning på en halv miljard kronor. Vinsten uppgick till knappt 10 miljoner kronor.

Bernt Hermele

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.