Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Björn Borg byter droger mot sportkläder i ny butik

Publicerad: 21 september 2018, 10:07

Foto: Skärmdump / Youtube

Förra veckan lanserade Björn Borg kampanjen "Chase the Exerhighs" för att visa att träning frigör samma substanser som vid droger. Nu öppnar man butik i Amsterdam där folk kan byta droger mot sportkläder.


Ämnen i artikeln:

ReklamKampanjBjörn Borg

I kampanjen "Chase the Exerhighs" ville Björn Borg och Nord DDB utmana samt bryta normer inom sport och träning. Man likställde då den glädje och eufori som träning kan ge med de effekter som psykedeliska droger har på hjärnan.

Nu tar man det ett steg längre och slår upp en pop up-butik i Amsterdam, där folk kan byta droger mot sportkläder.

– Jag tror att alla kan hålla med om att träning är bättre än droger! Det är fantastiskt hur hjärnan reagerar på träning och hur det kan leda till välmående och eufori. Det är faktiskt så att träning leder till att så stor mängd stimulerande ämnen frigörs i hjärnan att det skulle vara olagligt i vissa länder, säger Jonas Lindberg Nyvangs, Marketing Director Björn Borg, i en kommentar.

De som besökte butiken och bytte in sina droger fick i utbyte vakuumförpackade plagg från en exklusiv kollektion skapad med illustrationer av den brittiske illustratören Patrick Saville.

Arbetsgrupp:

NORD DDB
Chief Creative Officer: Andreas Dahlqvist
Account director: Hanna Ternström
Account manager: Linda Lonaeus
Art Director: Clara Uddman
Art Director: Petter Swanberg
Senior Copywriter: Martin Lundgren
Senior designer: Jesper Hellzén
PR director: Susanne Johansson
Planning director: Johan Rynell
Planner: Andrea Dahlbäck
Designer: Tor Westerlund
Social media & content manager: Jonas Eriksson

House Agency
Producer: Matilda Callenbo
Producer: Stefan Wikström
Interactive Producer: Erik Hagström
Director: Matilda Callenbo
Production Manager & Coordinator Christine Norberg
Director of Photography: Natan Gullström
Director of Photography: Olle Lindholm
Post Producer: Tomas Wall
Klipp: Gustav Öström
Online/Grade: Natan Gullström

Set design: Linda Björkman & Johan Ryman
Illustrator: Patrick Saville

Resultatet hittar du här:

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

ReklamKampanjBjörn Borg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.