Reklam
Björn Borg förbereder kalsongbombning
Publicerad: 1 oktober 2013, 09:56
Nu tar Björn Brog sin krigsmetafor ett steg längre och förbereder en underklädesbombning över den ort i världen som har störst behov av kärlek och förförelse
KB
Krister Berntsson
För två veckor sedan lanserade Björn Borg sitt nya koncept Weapons of Mass Seduction designad av Garbergs. Nu tar man ett steg till och förbereder en underklädesbombning av den plats på jorden som har störst behov av kärlek, sex och förförelse.
Med sajten thedrop.bjornborg.com låter Björn Borg kunderna rösta om den plats som har det största behovet för att i slutet av månaden bomba den plats som fått mest röster med 450 underkläder för män och kvinnor.
– Vår förhoppning är naturligtvis att vi ska kunna släppa underkläderna från luften vila flyg eller ballong, men om det inte går får vi fixa det på något annat sätt, säger Anna Frick på Garbergs.
Den som vill nominera en plats markerar den på Björn Borgs världskarta, skriver en anledning till att just den platsen behöver kärlek och genom att sedan dela sin nominering på sociala medier inhösta röster till stöd för sitt förslag.
Arbetsgrupp:
Art Director: Lotta Mårlind, Johan Wilde
Copy writer: Sedir Ajeenah
Designer: William Löthman, Jessica Carenfelt
Producer: Niclas Bergström, Klaus Beiersdorf
Account Manager: Marielle Lundqvist
Account Director: Anna Frick