Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Björn Borg i massiv strålningskampanj

Publicerad: 22 Januari 2014, 10:40

Garbergs målar upp en värld för Björn Borg där underkläderna är det enda ljuset i mörkret. Kampanjen kallas ”Björn Borg says JA! to nudeclear power” och rullas ut på 15 marknader.


Garbergs målar upp en postapokalyptisk värld där ”sensusell strålning” och muterade växter är vardag.  

Reklamen lekar med tanken om den laddade utstrålning som uppstår för den som bär Björn Borgs produkter.

–  Om vi på Björn Borg kunde bestämma skulle världen svämma över av  nudekleär energi; en värld där vi alla lever i en sensuell  högstrålnings-zon, säger Lina Söderqvist, global marknadsdirektör på Björn Borg i en kommentar.

Björn Borg har använt sig av modellerna Florian van Bael och den svenska modellstjärnan Theres Alexandersson.

Peter Gehrke har  tagit bilderna, medan Robert Rydberg är stylist.

Kampanjen går upp under januari.

Björn Borgs produkter säljs på ett 30-tal marknader, där Sverige och Holland är störst.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.