Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 15 Juni 2018, 12:37
Foto: Pressbild
Efter förra veckans uppmärksammade kampanj "Marriage Unblocked" fortsätter Björn Borg att rikta kritik mot Ryssland. Nu gör man det med banners och AR-tifo.
Resumé skrev i måndags om Björn Borg och Nord DDBs uppmärksamade kampanj "Marriage Unblocked" – en digital plattform där man med hjälp av blockchain kan utbyta löften och gifta sig, både anonymt och offentligt.
Nu fortsätter man att kampanja för mänskliga rättigheter och riktar ytterligare en känga mot VM-nationen Ryssland. Under VM-premiären "hijackade" man med banners i Moscow times och ett tifo i AR. Tifot visar två killar som kysser varandra med premiärlagens, Ryssland och Saudi Arabien, flaggor på kinderna tillsammans med budskapet "Love will win tonight".
– Vi tror att sport är kärlek och kärlek är jämställt. Denna tifo är vårt sätt att stötta all den dolda kärlek som finns i dessa länder med budskapet – i slutändan övervinner kärleken allt. När skulle vara mer lämpligt att lyfta denna debatt än under VM premiären i Ryssland, säger Jonas Lindberg Nyvang, marknadsdirektör på Björn Borg.
Credlista
NORD DDB
Andreas Dahlqvist, Chief Creative Officer
Fredrik Simonsson, Art Director
Ida Jonsson, Art Director
Tove Andersson, Art Director
Anna Salonen, Art Director
Martin Lundgren, Copywriter
Hanna Ternström, Account Director
Victor Forsberg, Account Manager
Susanne Johansson, PR director
Robin Löthberg, Social Media Manager
Sebastian Reinbring, Creative Designer
Felipe Fiuza, UX designer
Anna Johansson, UX designer
Björn Borg
Jonas Lindberg Nyvagn, Marketing Director, Björn Borg
Johanna Juhlin, Brand Marketing Manager, Björn Borg
Madeleine Almgren, Inhouse Manager, Björn Borg
Åsa Scherman, Inhouse Manager, Björn Borg
Emma Bengtsson, PR & Social Media Manager, Björn Borg
61st Digital Agency
Christian Schaffner - Kreativ Chef
Henrik Åsén - Teknisk Chef
Illustrator:
Alvin Arelius
Alex Hartelius