Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Björn Borg utmanar indiskt tvångsgifte

Publicerad: 2 April 2014, 14:23

Slänger av sig kläderna.

Unite the lovers heter klädmärkets nya digitala kampanj som ska uppmärksamma rätten att gifta sig av kärlek.


Ämnen i artikeln:

Björn Borg

Med uttrycket "Nudeclear power" vill Björn Borg visa den energi som uppstår när någon bär varumärkets produkter, enligt dem själva.

På kampanjsidan kan man genom ett spel få par att förenas. För varje par som förenas online ska Björn Borg stödja den ideella organisationen Love Commandos arbete med att hjälpa indiska kärlekspar på flykt med en summa.  

– Vi ger alla chansen att använda den energin till en god gärning. Vi tror på allas rätt att älska den de själva väljer och Love Commandos gör en stor skillnad för just det arbetet, säger Lina Söderqvist, marknadsansvarig på Björn Borg i en kommentar.  

Enligt Björn Borg har organisationen Love Commandos valts ut för att de erbjuder par på flykt en chans att gifta sig med den de själv älskar, utan att påverkas av kast, hudfärg och horoskop.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Björn Borg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.