Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Björn Borg utmanar normer inom sport och träning

Publicerad: 3 september 2018, 12:09

Foto: Pressbild

Efter den uppmärksammade kampanjen "Marriage Unblocked" fortsätter Björn Borg och Nord DDB sitt samarbete. Nu vill man visa på det roliga med träning och den kemiska inverkan som går att jämföra med den som psykedeliska droger har på hjärnan.


Ämnen i artikeln:

Nord DDBReklamKampanjBjörn Borg

Många upplever idag träningen som jobbig och tråkig. Det vill Björn Borg och Nord DDB ändra på med kampanjen ”Chase the Exerhighs”, där man istället fokuserar på glädjen och euforin som träning kan ge, där motion inte bara stärker kroppen och sinnet utan har också en kemiska inverkan som går att jämföra med den som psykedeliska droger har på hjärnan.

Genom att fokusera på glädjen är målet att få fler att börja träna och bryta den sedvanliga sportvarumärkesreklamen med tuffa och allvarliga personer.

– Vi älskar sport men är övertygade att för att inspirera fler behöver vi fokusera på lekfullhet och glädje. I Chase the Exerhighs tar vi fasta på alla de stimulerande ämnen som frisätts i hjärnan under träning och som skapar eufori och lycka, säger Johanna Juhlin, Brand marketing manager, Björn Borg, i en kommentar.

Chase the Exerhighs lanseras med filmer, bilder och GIFs som visar extremer av ”Exerhighs” och rullar ut på samtliga Björn Borgs marknader, i butiker, utomhus och digitalt.

Björn Borg och Nord DDB har tidigare uppmärksammats för sin kampanj "Marriage Unblocked".

Arbetsgrupp:

Björn Borg
Marketing Director: Jonas Lindberg Nyvagn
Brand Marketing Manager: Johanna Juhlin
PR & Social Media Manager: Emma Bengtsson

NORD DDB
Chief Creative Officer: Andreas Dahlqvist
Account director: Hanna Ternström
Account manager: Linda Lonaeus
Art Director: Clara Uddman
Art Director: Petter Swanberg
Senior Copywriter: Martin Lundgren
Senior designer: Jesper Hellzén
PR director: Susanne Johansson
Planning director: Johan Rynell
Planner: Andrea Dahlbäck
Designer: Tor Westerlund
Social media & content manager: Jonas Eriksson

Production company: House Agency
Director & Photography: Frode&Marcus
Producer: Josephine Lundquist, House Agency
Production manager: Stina Lindgren
Set design: Lisa Berkert Wallard
Styling: Tereza Ortiz
Make up: Ignacio Alonso
Hair: Joe Yves
Casting: Marcus Pettersson, Casting Sweden.
Editing: Lode Kuylenstierna
Sound: Calle Buddee Roos, Ponytail
Grade: Oskar Larsson, Tint
Online: Olle Petersson, Tint
Comp: Hugo Guerra, Sebastian Loven, Lukas Thuvesson.
Music: "Black Naga", Pachanga Boys

Kampanjfilmerna hittar du här:

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.