Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 9 Februari 2010, 14:17
Underklädestillverkaren Björn Borg väljer Frankenstein som ny kreativ partner.
Bild från vårens kampanj
Efter en upphandling som pågick under ett par månaders tid har Björn Borg nu valt Frankenstein som ny kreativ partner. Förutom ett övergripande kreativt ansvar ska byrån även vara med och vidareutveckla den kommunikativa plattformen samt ett helt nytt butikskoncept.
– De förstår vad vårt varumärke står för och kan därutöver även kan tillsätta den där lilla extra krydda som vi är ute efter, säger Rocky af Ekenstam Brennicke, tf marknadschef Björn Borg kring det nya byråvalet.
Vad är det som ni vill utveckla tillsammans med Frankenstein?
– Vi kommer att fortsätta på den inslagna väg som vi påbörjat, samt vässa vår kommunikationsstrategi, jobba mer integrerat och produktnära, samt även jobba mer med produktutveckling och nya kollektioner.
Första visuella delen av samarbetet blir den vårkampanj som nu börjar rulla i bland annat Stockholms tunnelbanesystem.
– Björn Borg är en uppdragsgivare som alltid inspirerat. Det är ett företag med en fantastisk reklamhistoria, som nu står inför nya spännande utmaningar under ny ledning, säger Pontus Frankenstein cd på Frankenstein.
Hur stor kund blir det här för byrån?
– Det är ett stort engagemang.
Kommer ni att nyanställa?
– Det har vi faktiskt nyss gjort; Elin Skogkvist, ad med förflutet på bland annat Rodeo.
Björn Borgs pr-byrå är Jung. Kring butikskoncept arbetar underklädestillverkaren med Boys Don't Cry. Vårens kampanj är signerad fotografen Aitken Jolly.
Arbetsgrupp Frankenstein: Cilla Winbladh, kundansvarig, Jenny Meckbach, producent, Elin Skogkvisr, Jesper Örtegren, Sakari Paananen, kreatörer, Albin Kallstenius Bylander, strateg, Caroline Stridfeldt/ Lola, producent/art buyer, Pontus Frankenstein, creative director.
Tero Marjamäki