Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag09.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Björn Borg vill hjälpa svenskarna att få utlopp för sin ilska – öppnar "Rage gym"

Publicerad: 26 Mars 2019, 09:26

Först ut att tappa kontrollen i Björn Borgs "Rage gym" är parkeringsvakter och bibliotekarier.

Foto: Björn Borg

I Björn Borgs "Rage gym" kan svenskarna få utlopp för sin ilska med hjälp av fysisk träning. Först ut är parkeringsvakter och bibliotekarier.


Ämnen i artikeln:

ReklamBjörn Borg

Svenskar är kända för att hålla inne med sina känslor, något som enligt studier inte är bra för vår hälsa. Enligt forskningen är ett av de bästa sätten att bli av med sin ilska fysisk träning. Det tar sportmodevarumärket Björn Borg fasta på i sitt senaste initiaitv genom att öppna ett "Rage gym". I gymmet kan svenskar kan få uppleva "ragefulness" och få adrenalinet att pumpa och släppa ut sin ilska genom att slå i dörrar, välta bord och kasta saker i en tegelvägg.

Först ut att prova är en grupp människor som aldrig verkar tappa kontrollen men kanske skulle behöva – parkeringsvakter och bibliotekarier. Det skildras i en film som släpps under tisdagen.

– Vi vill inspirera människor till att träna. Vårt "Rage gym" är till för människor som vill få utlopp för sin energi på ett mer uttrycksfullt sätt. Efter ett hårt pass släpper vår hjärna dessutom ut ämnen som efteråt får oss att uppleva ett lyckorus. Därför kan känslan av ilska ersättas av en upplevelse av välbefinnande genom träning, säger Emma Bengtsson, chef för varumärkeskommunikation på Björn Borg, i ett pressmeddelande.

Besökare till gymmet som är öppet 29 – 31 mars får hjälp av "provokationstränaren" Jenny Adolfsson.

– Jag finns på plats för att hjälpa gästerna att maximera sitt adrenalinpåslag och få dem att nå nya styrkenivåer. Energin och det ökade fokuset man får från en adrenalinrusch kan utnyttjas när man tränar för att kunna göra de där extra repetitionerna eller springa den där sista kilometern, kommenterar hon.

Kampanjen är framtagen av Nord DDB.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamBjörn Borg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.