Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Björn Borgs flirtande med spelvärlden får tummen upp

Publicerad: 4 December 2015, 10:24

Björn Borg vinner 100-wattaren.

Björn Borg tog till nya grepp – och lanserade vårkollektionen 2015 i ett datorspel. Garbergs vinner nu en andra 100-wattare med First Person Lover.


Ämnen i artikeln:

100-wattarenGarbergsBjörn Borg

First Person Lover-spelet lanserades i januari 2015. Spelarna fick här klä karaktörerna i nya Björn Borg-kollektionen och bekämpa ondskans krafter med en ”kärlekshandske”. Isbit Games stod för utvecklingen av spelet.

Garbergs vinner 100-wattaren med Bris Amused Emojis och nu även i kategorin Internationellt. Motiveringen lyder:

”Genom att byta ut handgranater mot nallebjörnar fick kampanjen en hel gamingvärld på fall. Genom att lyckas sälja kläder i samma gränssnitt så fullkomligt knockade den juryn. Smart av byrån. Modigt av kunden. Gamification i sitt esse. Hatten av för Björn Borg med kampanjen First Person Lover som får årets 100 wattare.”

75-wattaren delas ut till Volvo och byrån DigitasLBi Nordics för Volvo Virtual Sellout - XC90. 50-wattaren går till SAS och Åkestam Holst för We Are Tavelers.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.