Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 6 September 2013, 10:20
I Garbergs första kampanj för Björn Borg vill man bjuda in Björn Borgs konsumenter i den nya kommunikationen. Man gör det med ett sex-lexikon – The Big Dicktionary.
– Formeln för vårt nya språk är simpel. I våra ögon ser vi kärlek eller sex i alla ting.Man kan säga att vårt ordlexikon är många gånger roligare än Svenska Akademiens. På The Big Dicktionary finns det plats för ord som manaconda, brozilian och masturpray, säger Lina Söderqvist, global marknadschef på Björn Borg, i ett pressmeddelande.
The Big Dicktionary smygstartade på Björn Borgs Instagram tidigare i somras. Ordlexikonskaet lanseras med en tävling för Björn Borgs 350 000 fans på Facebook.
– För oss är det här ett sätt att ta vara på våra fans energi. Men också släppa in dem i vår kommunikation. The Big Dicktionary är tänkt att leva av sig självt och länge. Hur vi kommer använda orden i framtiden vet vi inte. Kanske bygger vi en kampanj på ett ord. Eller släpper lexikonet i bokform. Det får visa sig med tiden, säger Lina Söderqvist.